torsdag 2 augusti 2012

in kommer livet..

Hej min vän!

Idag har jag haft världens bästa jobb.. Jag har hjälpt tre mycket små och söta liv till världen  =) det är det inte alla som får äran att ha som vardags syssla!

Jag slängde ihop en tacopaj igår, men jag tog tyvärr ingen bild, men eftersom att den var väldigt utsökt så delar jag med mig av mitt recept ;)

Pajskal:
3dl mjöl
2tsk salt
3msk kesella

Fyllning:
Köttfärs stekt i smör, fajita kryddmix och en skvätt vatten /alternativt öl
1st rödlök
2st vitlöksklyftor
några st skivade inlagda jalapeno bitar

Stanning:
4st ägg
3dl grädde
salt, peppar

Gör såhär:

Släng ihop pajskalet till en halv smulig deg, in i kylen i 10 min sedan in i ugnen i ca 5 min
Stek lök och vitlök, släng i köttfärsen, häll på vätska samt fajita mixen, stek torrt. Vispa ihop stanningen.
Häll i färsen i pajskalet, på med stanningen, lägg i jalapeno bitar (efter smak), häll på västerbotten ost och sbaka sedan pajen i ugn på 185-200 grader i ca 35-40 min. Servera med cremefraiche mixat med en avocado och lite pressad citron, vitlök, salt. Mums!

Dagarna går för fort, dax att sova igen!
Sov gott vännen! / S


Dagens idag favvo blusen från Second DAY







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar