söndag 5 augusti 2012

New life in the familiar..

Mitt nästa projekt efter hyllan över matbordet kommer nog bli köket. Jag och sambon bor i en ljuvlig liten lägenhet i ett ännu ljuvligare läge, jag har alltså inte ett jättestort hus med flera våningar att inreda, men jag ska i denna blogg bevisa att man inte behöver ett stort hus med 15 rum för att driva en blogg med stor inriktning på inredning, jag ser det som en utmaning att hitta projekt i det jag har och med små medel skapa, fönya och förvandla.

Vår lya är ett förstahands kontrakt och jag får därför inte riva ut kök och dylikt ;) så jag tänker "tweeka" i det lilla så mkt jag bara kan utan att..bli utslängd så att säga!
En av planerna just nu är att byta ut luckhandtagen till dessa svarta skin handtag från Tine K

handtagen och lite köks-inspo!

Jag är oxå lite små trött på min svarta bänkskiva så jag tror jag ska inhandla en stor och tjock körsbärs "skärbräda" att täcka en sektion av köksbänken. Jag håller oxå på att byta ut köksredskap och dylikt just nu, gör mig av med sånt jag inte använder och köper nytt enhetligt och av lite bättre kvalité. 
Jag ska självklart dokumentera när jag hugger tag i köket ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar