fredag 24 augusti 2012

lemon-cheesecake in a lemon!

Och så den underbara lilla desserten =)
 
Denna dessert är inspirerad av matplatsen, utförandet är detsamma men lite andra ingredienser ;)
 
Min variant iaf!
 
2 citroner
2st äggulor
1,5dl socker
3msk mascarpone
2msk citron saft från citronerna
3dl grädde
 
vispa ihop äggulor, socker, (Ta av en "hatt" från citronen och gröp ur citronerna och ta)citronsaften och mascarpone
Vispa vispgrädden hårt och vänd försiktigt ner den i smeten.
Fyl citronerna med smeten, bara upp till toppen och sätt in dom i frysen ca 3 timmar, sätt även in resten av smeten i en skål,
Ta ut, lägg en liten extra glass kula på citronen, sätt på locket som en gullig liten hatt ;) servera! MUMS va gott det va, och så kan man norpa mer glass från skålen sen oxå.
 
 
God natt min vän nu ska jag mysa ner mig i sängen med min underbare man..
Kram / S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar