lördag 28 juli 2012

blueberry dreams

Hej min vän!
Hur kan man vara trött efter att ha sovit 10 timmar?? Jaja jag vaknar väl till snart =)
Sitter på min soliga balkong och bloggar till ett avsnitt av sex and the city, härligt!
Jag ska kila iväg nu för att möta upp min lille pappa, Jag slänger upp en dagens och recept på den ljuvliga blåbärs pajen jag bakade igår! =)
Kram på dig / S


Smul degen:
100g smör
2-3 msk strösocker
1 1/2 dl vetemjöl

Fyllning:
500g frysta blåbär eller 1l färska
1/2 dl socker
1-2 msk potatismjöl
serveras till vaniljglass eller vaniljsås!

Gör så här:
Blanda mjöl och socker i en bunken "smula ner" smöret och blanda till en smulig deg.
Smöra en ugnsfast form, lägg i bären, häll över socker och potatismjöl, fördela smuldegen över, grädda i ugn på 225 grader i 15-20 min

Dagens


som vanligt två bilder blir stora sen kommer datorn ihåg att den ska bråka med mig =)

Shorts GT, Linne HOPE, sjal DAY










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar